wtorek, 21 października 2014

Zdrowa słodycz - stewiarnia.pl

Słodka czekolada bez cukru? Tak! Taką właśnie można zamówić na stronie stewiarnia.pl. Sekretem (no, może nie do końca takim wielkim sekretem :)) słodyczy jest dodatek naturalnego słodzika - stewii.

"Nadmiar cukru w diecie prowadzi do wielu schorzeń cywilizacyjnych na czele z próchnicą i otyłością. Z tego względu świat nauki od lat szuka sposobu na zastąpienie cukru w satysfakcjonujący sposób. Ostatnią odpowiedzią jest ekstrakt z rośliny o nazwie stewia, którego podstawową zaletą (obok wielu innych) jest to, że ma zero kalorii" - pisze Stewiarnia na swojej stronie.



W zestaw próbek wchodzą dwie neapolitanki - mleczna i deserowa - oraz saszetka krystalizowanej stewii (odpowiednik jednej łyżeczki cukru), które widzicie razem z broszurami powyżej. Powiem szczerze, że jako miłośniczka białej czekolady mam ogromną ochotę spróbować wersji słodzonej stewią (Stewiarnia proponuje nam opcję z chrupkami ryżowymi - kuszące :)).

W Stewiarni możemy zamówić produkty od firm:
Cavalier - "belgijskie wyroby czekoladowe słodzone ekstraktem ze stewii, bez cukru, produkowane są przez firmę Cavalier N.V. z Belgii"
oraz Natusweet - "ekstrakt ze stewii w tabletkach, płynie i kryształkach produkowany przez austriacką firmę Reisenberger GmbH".
Cavalier proponuje nam kremy czekoladowe, czekolady, batony, batoniki, praliny, neapolitanki i czekolady na gorąco. Za to od Natusweet możemy zakupić stewię w każdej postaci - od płynnej przez małe (1:1) i większe (10:1) kryształki aż po tabletki. W swojej ofercie Natusweet ma także gumę do żucia słodzoną oczywiście magiczną stewią.

Warto również zerknąć na odwrotną stronę broszur...
Jeśli tabele na zdjęciu są nieczytelne, zapraszam tu i tu.
 Ze stewią i jej magicznymi właściwościami spotkałam się po raz pierwszy już jakieś półtora roku temu, kiedy to koleżanka (którą serdecznie pozdrawiam) poczęstowała mnie kawałkiem szarlotki. Gdy zauważyłam w Stewiarni opcję zamówienia darmowych próbek, od razu się zgłosiłam.
Jeśli mogę ocenić smak próbek, które dostałam, będzie to jak najbardziej ocena subiektywna. Kawałek mlecznej czekolady średnio przypadł mi do gustu (smak skojarzył mi się nieco z mleczną czekoladą od Wedla, za którą rzecz jasna nie przepadam). Zupełnie inaczej miała się sytuacja deserowej neapolitanki, która mi bardzo posmakowała. O saszetce krystalizowanej stewii Natusweet mogę powiedzieć tyle, że sam smak tego naturalnego słodzika różni się od zwyczajnego cukru. Co najważniejsze - jest lepszy, a sama stewia zdrowsza.

Kiedy nadarzy się okazja, chętnie zamówię trochę tych "magicznych słodkości" w Stewiarni. :)
A Wy słyszeliście już o stewii i jej właściwościach?

xoxo

1 komentarz:

  1. http://fashion-beautynails.blogspot.com/2014/11/5-losowanie-kartek-swiatecznych-kilka.html Zapraszamy , możesz dostać od nas kartkę świąteczną.! <3 :*

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów od siebie w komentarzu - o tu, tu!